صوت | دعا برای حجت خدا را بر خود مقدم بدانیم
کد خبر: 3937616
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

صوت | دعا برای حجت خدا را بر خود مقدم بدانیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن سبط الشیخ اظهار کرد: اگر کسی حوائجی نزد پروردگار دارد و بخواهد زودتر به اجابت برسد، سزاوار است اول برای امام عصر(عج) دعا کند تا حوائج خودش زودتر به مقصود برسد.

صوت |به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن سبط الشیخ در ادامه معرفی کتاب مکیال المکارم، گفت: در این کتاب، اثر چهاردهم دعا برای تعجیل فرج امام عصر(عج)، استجابت دعا است؛ یعنی اگر کسی حوائجی نزد پروردگار دارد و بخواهد زودتر به اجابت برسد، سزاوار است اول برای امام عصر(عج) دعا کند تا حوائج خودش زودتر به مقصود برسد.

در کتاب مکیال، 10 وجه مهم برای توضیح این مطلب آورده شده است. در وجه هفتم به آیه ۲۶ سوره شوری اشاره کرده است که فرمود: خداوند متعال دعای مؤمنین و اهل عمل صالح را استجابت می‌کند و از فضل خود اضافه‌تر به آنها مرحمت می‌کند. حضرت باقرالعلوم(ع) در توضیح این آیه فرمودند که مراد مؤمن است که وقتی برای برادر مؤمنش و پشت سر او دعا می‌کند ملکی به او ندا می‌دهد: آمین. دعای تو مستجاب شد و خداوند متعال می‌فرماید دو برابر آنچه خدا بخواهد به او بدهد به تو عطا می‌کند و آنچه برای برادر مؤمنت خواستی به‌دلیل محبتی که به او داشتی به تو نیز می‌بخشد. 

به هر حال این بابی در تربیت است که دیگران را در دعا بر خود مقدم کنیم چراکه خداوند برکاتی نصیب انسان می‌کند. سپس صاحب مکیال می‌فرماید: وقتی خدا برای دعا بر فرد عادی چنین عنایتی می‌کند اگر برای رئیس مؤمنین و حجت‌الله دعا کنیم خداوند چقدر به تو مرحمت می‌کند و حوائج تو را برآورده می‌کند.

این نکته دقیقی است که اگر بیشتر به یاد حجت باشی، حق تعالی عنایت‌ها می‌کند که از درک و فهم ما خارج است. در زیارت جامعه کبیره عرضه می‌داریم: در همه حوائج شما را مقدم می‌کنم و این معرفت بالای مؤمن است که حوائج خود را فراموش می‌کند و فقط برای مولایش و برای رفع سختی از او دعا می‌کند. وقتی فرد چنین توجهی نسبت به حجت خدا دارد، معلوم است که خدا چه رحمتی بر او نازل می‌کند و حوائج او را فوق رغبتش برآورده می‌کند. لذا، برای رفع این بلای عظیم که همه دچارش هستند بهتر است مؤمنان پاکیزه اول رفع گرفتاری حجت خدا را بخواهند و اگر او را خواستند آن وقت خدا عنایت‌ها می‌کند.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha